Di saat cmni aku mula teringat zaman dulu..zaman kanak2 zaman yg penuh kegembiraan..semasa tu aku duk dgn Arwah tok Uban ( panggilan utk atuk sebelah mak )& tok teh ( panggilan nenek sebelah mak )..tok uban seorg bilal masjid di kg..org kg panggil pak engku..atuk aku ckup la femes..tok uban de buka kilang mee kuning..mmg femes msa tu sbb msa tu mee kuning xde paket2 lagi & kebanyakan yg buat mee kuning org berbangsa cina..di masjid..tuk uban amat ditakuti budak2 yg dtg masjid..tok uban seorg yg amat tegas..smpai org mengelar dia hulk hogan..sbb muka tok uban mmg mirip hulk hogan..rambut putih,misai,janggut muka mmg de mirip ckit..cuma tuk uban aku lg hensem..he3..( mmg de iras cm tuk uban aku..)
oleh kerana aku ni cucu pak engku a.k.a tok uban..aku pn kna tempias femes tuk uban gak..kt sekolah sape x kenal cucu pak engku..selain jd bilal tuk uban de gak mengajar mengaji dirumah..mmg ramai yg dtg mengaji kat rumah..so bila de pertandingan tahfiz sekolah rendah..ustazah aku akan mendaftar aku sebagai peserta tahfiz..sbb aku cucu pak engku..he3..sehingga ustazah aku jdkan aku sebagai anak angkat dia..wahh..gitu..so xde sape2 leh usik aku sbb aku cucu pak engku & anak angkat ustazah aku yg agak garang tu..Alhamdullillah wlupn x menang tp aku top 5 tahfiz gak la..
Kenangan yg aku xleh lupa masa sekolah rendah..masa tu aku darjah 1..mmg bodoh2 ckit time tu..budak2 kn mana tau pe2 klu tau mmg kna tgn la budak tu..ala dia pun x tau pe2..nk tau pe dia buat?dia telah mencium pipi gebus aku..( aku harap ianya x dikatakan memburukan org )ha3..adoi...mcm2..x pasal2 insiden tu menjadi bualan smpai aku darjah 6..menjadi topik hangat..'cucu pak engku di cium A'..smpai skrg klu igt2 balik kelakar pun de memalukan pun de..bila cikgu dpt tau dgn cikgu2 sma gosipkn aku dgn A tu..tp cikgu tetap bg nasihat x baik buat cm tu..berdosa..Allah x suka..
Aku rindukan tok uban..aku rindukan tok teh..semoga roh mereka dicucuri rahmat..
AL-FATIHAH

p/s:-entry bertajuk HANGIN TUL akan di deletekan..hmmm..sedih

6 bebelan:

shanani_sss berkata...

alahai tok uban....nani tak sempat dgn tok uban heeee...
mesti bess kan...
nani pun rindu kat tokki nani....

nabilah_2908 berkata...

hehe..sweetnyer memory..de org kiss pp azah...

hebat juga azah ni..top 5 tahfiz..huhu.. :)

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

shanani_sss:-tnya pian..tok uban cmne..mmg best..

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

nabilah:-hahaha..adoi..xleh lupa memory tu..
biasa je nabilah..cucu pak engku..he3..

::@FiQ berkata...

mak aii.. atok badan dier cmtuh ker??/ wahwah..hhehehehe

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

@fiq:-klu bdn tok uban sy cmtu lg takut org nk kaco sy..he3..bdn tuk uban sy normal je..





AwArD