Hari jumaat lepas aku de gtau nk g holiday kn..jumaat mlm sbtu yg lepas aku bertolak g terengganu & kelantan..punya la jauh..sakit punggungku duk lelama dlm bas..ikut jalan genting--->kuantan--->terengganu.masa perjalanan lebih kurang 8 jam..

time ni baru nk bertolak...exited sgt time ni..


masa dlm perjalan dr kuantan ke kemaman terengganu..aku ternmpk de cahaya api yg besar menyerupai obor besar rupanye kwsan tu kwsan petronas..besar tul tempat tu..masa ni dlm kul 4 pagi..so xla nmpk jelas..

kami smpai terengganu time subuh..sampai2 g masjid tunku tengah zaharah @ masjid terapung..cantik sgt masjid ni..mandi n solat kat cni..bila dh cerah baru nmpk suasana masjid yg sgt cntik tu..

pastu g bandar kuala terengganu..g shopping kat pasar payang..yg menarik perhatian aku de sebuah bas yg dinamakan bas bandar yg cukup antik..

Di pasar payang aku jumpa nani ( wife sepupu aku )..dia duk terengganu..happy sgt dpt jumpa nani..pastu g Noor Arfa Batik..klu nk shopping baju2 batik leh la kat cni tp harganye agak mahal ckit..terkulat2 aku tgk harga kain2 batik kat ctu..yela batik de brand la katakan..pastu kitorg meneruskan perjalanan g Taman Tamadun Islam yg terkenal dgn Masjid Kristal tu..so lepas gak hajat aku nk tgk masjid kristal dekat2..kwsan tu panas yg amat..mana xnye masa tu kul 1230 tghri mmg matahari terpacak atas kepala.


Nani sempat ajak aku,mak & adik g Muzium Negeri Terengganu..wahhh..besarnye..seram pun de tgk muzium tu..kitorg x masuk pun dlm muzium cuma jalan2 kat luar je sbb x cukup masa..

kat kwsan muzium tu luas sgt..de kapal lama,rumah tradisonal mcm2 la..dpat jumpa nani sekejap je sbb kami nk bertolak ke kelantan lak..so kna kejar masa..thank's nani sbb sempat gak sma dgn kitorg dlm tergesa2 tu..de rezeki insya Allah aku teringin nk ke terengganu lagi...byk tempat yg best & cantik kat cni..pulau pun banyak..pada mulanye kitorg nk ke Tasik Kenyir tp bile dgr cite kat ctu de ikan naga yg mkn org tu..terus cancel..igt nk mkn kat ctu..silap2 kitorg dimakan ikan tu..menakutkan..

Pastu perjalanan di teruskan ke kelantan..aku igt dekat...rupa2nye memakan masa lebih kurang 6 jam..mak aih...smpai2 kelantan kitorg g Pantai Cahaya Bulan ( PCB )..cntik permandangan PCB..de org jual batik,harga pun berpatutan..makanan kat ctu pun sedap2..aku paling suka mkn seafood yg di cucuk dgn lidi & di goreng dgn tepung pastu makan dgn sosnye..sedap tau..

p/s:-kalau korg nk tgk lebih jelas pic2 tu..korg klik kat pic tu ye..

0 bebelan:





AwArD