Hari ini aku x berapa sihat lg..batuk2 & selsema masih x ok lg..rimasnye..bila nk ok,aku pun xtau..xpela myb Allah nk menguji hambanye ini..ini baru sedikit ujian drnya.aku de sesuatu nk mintak pendpt korg..cmne nk cite ek..ok cmni..aku nk pendapt korg sume klu korg berada situasi tu..nk tau pe yg korg harus lakukan @ tindakan korg..

situasinye cmni..

Si A korg bygkan diri korg ( aku nk bwa korg ke situasi ini )pekerja swasta yg x tetap..gaji pun cukup2 mkn..tp x tetap..myb hanya kontrak so klu de renew kontrak de la keje..nk cr keje gomen fhm2 je la si A ni cuma de SPM shj..klu xde org dlm mmg pyh..so nk cr keje lain mmg payah skrg ni..nk smbg belajar pun xkn nk harap duit mak ayah nk tampung pembelajarannye walaupun niat di hati si A ni mmg de niat nk smbg belajar..
Si A ni de teman lelaki..so automatik la si A ni perempuan la kn..Si B ni bekerja di syarikat yg kukuh & besar,gaji pun besar la kn..Si B ni nk memperisterikan Si A ni..tp mak Si B ni de bg syarat..
  1. pandai masak..
  2. kna de keje tetap sbb senang pepehal terjdi pepehal sekurang2nye si A ni leh tampung family dia sendiri..
syarat 1 tu ok lg..yg ke 2 tu..so Si B ni pun bg la cadangan pd si A ni..suh cr keje yg tetap..tp skrg ni bukannye senang lebih2 lg keje gomen..hampir putus asa gak si A ni..si B ni cite yg dia de member perempuan keje gomen,de kete,de rumah..saving pun byk..x cm si A yg x punya apa2..si A agak tertekan jgk la dgn pe yg berlaku..so dia hmpir putus asa..adakah dia patut teruskan hubungannye itu @ menruskannye..org tgh bercinta mesti la dia syg sgt kn..dia cuba gak apply mana keje tp rezeki x menyebelahinye..so si A ni x tau nk buat pe..

so klu korg de di situasi itu pe yg korg lakukan?..pe yg korg rase?..so aku nk pendapat & luahan korg klu berada di situasi ini..segala yg aku cite di atas xde kna mengena dgn aku..jz ingin minta pendpt korg...blh kn..damaiinx,framestone,nabilah,are_udear & sume follower,harap dpt membantu hamba Allah wlupn hanya bg pendpt..myb de pendpt korg sume memberi semangat kpd Si A..

2 bebelan:

nabilah_2908 berkata...

hrumm..sy amat2 la memahami perasaan si A nie..tp 1 jer yg sy x puas hati...tntg syarat yg mak c B letakkn tu..nmpk sngt la mak die memandang kebendaan kan..if si A nie lelaki..fhm juga la..nie perempuan..xpatut la mcm tu kan...??

cian A..erm...pasal prhubungn tu..bak kata pepatah..lautan api snggup direnangi kan...so..sm2 la berusaha utk meyakin kan mak c B nie..supaya boleh terima A seadanya...

xkan la pasal xde keje smpai nk putus hubungn...hrumm..xpatut cam tu kan..?? A kene kuat la hadapi dugaan nie tu aja.. :)

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

tq nabilah..tu la mcm2 skrg ni..





AwArD