Ok nk smbg cite lg...lpas balik PCB kitorg check in hostel..skrg tgh cbuk sal manik urai so byk rumah tumpangan full..so kat hostel pun xpela..tp complete de surau..dlm trip kitorg de gak org cina join gak..org cina lak check in kat hotel murah kat pekan kelantan..

lepas mandi & solat kitorg bersiap nk g wakaf mek yeh..cm pasar malam tp besar..byk jual buah-buahan & pakaian2..oleh kerana pasar ni besar smpai kitorg penat & sakit kaki dh nk berjalan..mana xnye penat kat terengganu pun x hbs lg..nyaris kami sesat dlm pasar..dlm kul 12 blik hostel..sok pg bgun kul 5 sbb nk bersiap2 barang sbb pas jenjlan kat kelantan terus balik..lpas dh siap2 sume kul 830 kitorg check out dr hostel..g sarapan berdekatan dengan pasar siti khadijah..pastu kitorg g pasar siti khadijah..


balik dr pasar siti khadijah de lak pokcik jual kuih paket2..nama kuih tu kuih manju..cm dorayaki dlm cite doraemon tu..pakcik tu bgtau dia belajar buat kuih tu kat jepun..so kitorg beli nk rase cmne kuih manju tu..not bad la rasanye..pastu cina2 yg ikut trip kitorg merenggek2 nk ke tokong dia yg duduk tu..kitorg pun pg la tp x turun pun..pe kejadah pun nk turun ke tokong tu..kwsan tu kebykan org siam so byk la tokong2 kwsn sni..dh yg duduk depa merenggek yg tdo lak..aduyai..mcm2 la depa ni...pastu kitorg meneruskan perjalanan ke pengkalan kubur...


mcm2 de kat pengkalan kubur..anak2 patung,toto brg2 hiasan..kuali2 periuk2 byk la...tp klu beli bebyk kna cukai..pastu de la org bg aku rasa menatang cm kerang namanye menatang tu etok..susah tul nk mkn menatang ni...aku tgk dorg mkn cm kacang je..rasanye masin2 ckit..


pas ke pengkalan kubur..kitorg g rantau pjg lak..sma cm pengkalan kubur cuma rantau pjg ni xde kna cukai..kat cni brg2nye kebanyakan dr siam sbb dh sempadan sg golok kn..harga pun blh tahan la..cuma klu nk mkn kat cni was2 ckit..sbb majoriti kat cni adalah org siam..org siam de yg islam de yg buddha..was2 gak la..dh hbs shopping2 kitorg bertolak nk balik...sblm balik de lg nk singgah tu..


kitorg singgah kat buket bunga lak...aduyai kaki ni dh x larat nk melangkah..sma cm rantau pjg & pengkalan kubur gak..cuma kat buket bunga ni org2 melayu kite yg menjual..adik aku beli patung buaya..sepjg jalan org menegur adik aku memikul buaya tu..hehehehe..pastu baru kitorg balik..secara keseluruhan mmg best wlupun penat..tp yg x bestnye aku dh mula batuk2 & selsema..
MySpaceMySpace
kul 200 pg bru smpai umah..penatnye hanya Allah je yg tau..smpai demam2 aku..pe2 pun sume ni pengalaman yg cukup manis buat aku..

3 bebelan:

damaiinx berkata...

hai..azah,x nak bebel lagi,cian azah keletihan yg panjang.nanti tunggu dah..cool yek...hihihik

aRe_uDear berkata...

amboi3x.. semangat berronggeng tue.. best nyer g jelan2 yer die.. So kzah hal yg penting ayu nak tnya nih...
Mane ayu nyer survenir nih ??? hehee

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

damaiinx:-hai damaiinx..hehehehe...tgh batuk n selsema skrg ni..nnt berjangkit lak..

are_udear:-mmg semangat bila dpt berronggeng..yg x semngat bila x sihat..soklan cepumas tu..biarlah rahsia..





AwArD