Bila menyinggah blog KOTA PUISI oleh en zulkifli (thanks en zul )de entry poem sempena hari guru..bru sy teringat tarikh 16 Mei merupakan tarikh sempena hari guru..hampir 10 tahun zaman sekolah aku dh berlalu begitu juga dgn igtan aku yg semakin lupa tarikh hari guru..Bila terkenang zaman sekolah aku tersenyum sendiri..kdg2 aku rasa,aku ni nakal gak dhulu..biasa la zaman remaja..masa tu pk nk enjoy je..aku de beberapa cikgu yg smpai skrg masih dlm ingatan..aku masih lg igt wajah2 cikgu2 dr aku zaman tadika lagi..masa sekolah menengah aku lebih rapat dgn cikgu displin..sbb pepehal senang nk backup..hahahahaha..cikgu amreek singh,cikgu johari dan cikgu bhag singh adalah nama2 yg digeruni pelajar2 di sek men khir johari tg malim..cikgu Amreek Singh pernah menghantarkan aku balik sbb aku tertinggal bas akhir semasa sesi petang persekolahan..cikgu Bhag singh cikgu bahasa inggeris yg paling pelajar takuti stp kali cikgu ni masuk mesti de pelajar yg menangis tp kerana dia juga keputusan bahasa inggeris aku meningkat..cikgu johari seorg cikgu yg tegas tetapi suka mengambil berat pelajar2nye..semasa sekolah aku pernah kna rotan,kna cubit di perut walaupun de kesan lebam aku sikit pn x mengadu pada keluarga aku sbb tu mmg slah aku..aku teringat pesanan Ustazah Fatimah..bahagian yg kna rotan dan cubit tu nnt xkn kna api neraka...hmmmmmmm betul ke?Dikesempatan ini aku nk ucapkan SELAMAT HARI GURU kepada sume guru2 di Malaysia..Terima kasih cikgu sbb kalian aku mengenali huruf dan belajar erti hidup..

0 bebelan:







AwArD