Umah opah aku dgn umah aku x jauh cuma seberang kolam ikan aku je..tp atuk dan opah aku xde dah..cuma tinggal umah je..hnya makcik n pakcik aku je sllu dtg jenguk2 umah opah aku ni..klu xde org jenguk syg la umah ni..so tiap cuti makcik aku yg aku panggil mak anjang sllu dtg..mak anjang n pak din suka sgt dgn suasana kg ni.smpai dia duk tg malim n berulang dr tg malim ke kl g keje sbb nk duk dekat dgn kg..depa de bela kambing dan burung..kat umah depa lak byk kucing parsi..mmg suka bela2 binatang depa ni..nnt klu aku g umah dia aku snap pic kucing2 parsi mak anjang aku yg comel2 tu..salah sekor burung yg de dlm sangko,burung serindit..susah la nk snap pic burung sbb suka terbang2.burung serindit ni klu tdo dia suka tdo terbalik cm kelawar..makan memilih menatang sekor ni nk mkn epal je..buah tempatan xnk..bentuk dia cm burung kakak tua tp kecik dan berkaler ijau..cntik burung ni..
ni la rupa sangko burung tu..dlm sangko ni de burung merbuk,serindit dan tekukur akan dtg x tau la de burung pe lak..
comel x anak kambing ni..dgn mak anjang aku,anak kambing ni manja sgt2..
glamour kite...
si puteh: pe pandang2 x penah tgk kambing cantik ke?
ni bukan kucing,ni anak kambing..aku pun terkejut beruk sbb anak kambing ni leh masuk dapur umah sbb nk cr mak anjang aku sbb nk susu..aduyai..
si puteh :Agak2 pe la tuan kita nk bg kita makan hr ni kn..nasi paprik pn sedap..
si oren: aku rasa nk mkn KFC la..
tgk tu siap gesel2 kaki aku g..dh mcm kucing aku tgk..manja tul..

aku kagum dgn semangat mak anjang dan pak din aku ni..pas ni aku dgr depa nk bela rusa lak..dh mcm zoo lak belakang tu..hehehe..tp aku suka sgt sbb aku pn suka dgn binatang ni..kecuali ular dgn cacing,aku allergik skit dgn menatang tu..eeeeeee..

4 bebelan:

mummy roshie berkata...

sorik lama x online bz...wah..!!!cantik la gambar baru kat tepi...

psstt..!!br tunang ker?hikhikhik

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

uik mummy mana de la..lum pe2 lg..rindu la kat mummy..

kueh bakar berkata...

kiyut la kambinnn

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

hehehe..mmg kiyut kambing tu..





AwArD