Selepas menyambut besday si kecik kitorg meneruskn aktiviti seterusnye iaitu memasak utk kenduri tahlil yg diadakan pada wktu mlmnye..mula2 masak utk makan tghri dulu klu x haru biru dibuatnye...masing2 dh lapo..kenyang mkn kek je..
Besday girl dh tdo cuma tggl abgnye lum tdo..so kna de nanny yg tlg jgkn dia klu x ibu dia mmg xleh wat kejenye..

Yang menjadi mangsa ialah lily..hahahaha..kna buli dgn hazeem...
Lauk utk tenghari..masak lomak pucuk paku..perrgghhhh..
Pastu VS lak dgn ikan keli goreng..
Masa ni dh start penyediaan bahan utk memasak tuk kenduri..ana dgn ganaznye memotong ikan masin utk dimasukkn kedlm gulai lemak terung nnt..
ini lak ramuan utk sambal belacan..ecah yg terror buat smbal belacan ni..
kak mai dan intan tgh kopek udang..
Inilah dia hasil kopekan kak mai dan intan..udang ni nk buat sambal tumis dengan petai..
Ibu hazeem chu ita membsuh ayam..aik membasuh ayam dlm tab baby?tab baby tu mmg dh x guna utk mandikn baby..sllu mandikan una & hazeem skrg kna mandikan ayam..hahahahahaha..
Ini lah hasilnye..ayam goreng..masa ni bru pas goreng,aku dh dok cbuk snap pic..
Sambal belacan buatan ecah..
Masak lemak terung dgn ikan masin,aku yg buat tau...
Sambal tumis udang dgn petai tp petai x nmpk sbb dh ditenggelami oleh ribuan udang2..

Masa tahlil aku x sempat nk snap sbb bz sesangat lgpn org ramai so nnt depa pelik la klu tgk aku snap pic..utk menghormati majlis aku x snap pe2 pic pada malam tahlil tu..
Semoga Arwah ayah chik dicucuri rahmat..pada hr tersebut genap la 100 hr pemergian ayah chik(Mohd Affandi Bin Zaini )..AL-FATIHAH..

6 bebelan:

Shemmi berkata...

wahhh...

best best...
terliur nengok..
pucuk paku tu my peberet...


* ada lebih tak?haha..

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

ooo..shemmi suka mkn pucuk paku ek..klu de lebih pn dh basi la shemmi..nnt kita buatkn tuk shemmi..

qaseh & hubby blog berkata...

semogo diberkati arwah pcik ko kan....amin2...aku dh pose ari nie terliur dibuatnya taw....

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

amin...hehehe...nnt batai pose bru tau..

Mr PenyuBiru berkata...

salam ziarah..

terliur nengok ayam goreng tu.hehe..

ps : blog carca marba dan blog penyubiru tu adalah pemilik yg sama. sharing is caring.ilmu utk dikongsi.

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

Mr PenyuBiru:salam..tq..cz kerana x lokek berkongsi ilmu..





AwArD