Aku nk story 1 cite..nk kata cite ni true story mmg de yg mengalaminye..kisahnye sal keranda jenazah yg terletak di surau didepan umah aku..suspen kn..selama aku duk kat ctu setakat ni aku x penah dgr pe2 yg pelik kat ctu..dlm 2 taun yg lepas lebih kurang cm tu la surau depan umah aku tu buat renewed..4 org indon yg nk renewed surau tu dok ctu..so nk dijadikan cite kat sebelah surau tulah terletak keranda jenazah tu..gigitjarikeranda jenazah tu mmg dh lama de kat ctu cz skrg guna keranda baru..mmg x dikalihkn dimana2..dh dok terbiar je kt ctu..masa indon2 nk renewed,keranda jenazah ni terpaksa dikalihkan di dewan disebelah surau tu..

Pada tgh mlmnye tgh indon2 ni dok pot pet bersembang tiba2 depa senyap..x tau knp masing2 membisu..soknye bila pas hbis solat maghrib sorg indon tnya kat kwn adik aku..

''adik mau tnya..keranda tu sudah lama ya?''lebih kurang cm tu la dialog indon tu( x reti aku )..
so kwn adik aku bgtau la''mmg dh lama keranda tu..dh x pakai dh..''
muka indon2 cuak semcm..
depa cite la..mlm td depa terdengar bunyi keranda tu cm meluncur kat atas lantai..so bila besi terkena simen mesti berdesing bunyinye..seolah2 keranda tu cm nk kuar dr dewan tu nk ketempat asalnye..tp yg peliknye aku n family x dgr pe2 yg pelik pun mlm tu..x lama indon tu dok kat surau tu soknye indon berulang je x tdo ctu dh..

sebenarnye bukan tu je yg aku dgr sebelum ni pun aku de dgr cite yg sma tp yg mengalami tu org luar kesemuannye..yg misterinye sal keranda ni arwah atuk aku de cite bila de org kg meninggal keranda ni akan bergegar seolah2 nk bg isyarat de org nk meninggal..gigitjari
cite ni bukan atuk aku sorg yg bgtau,aku de gak dgr cite dr org lain mencitekn cite yg sma..hmmm..seram kn..aku yg dok depan surau ni pe ntah lagi..doaharap2 aku xkn dengar @ nmpk bende2 yg menakut..mintak dijauhkan..

Sampai sekarang keranda tu msih ada ditempat asalnye..aku x pasti cite2 ni benar @ x sbb aku x penah lagi mengalami pekara2 cmni..Hanya Allah je yg tau..
pe2 pn jgn biar diri anda diselebungi misteri ..( pinjam ayat misteri nusantara )

0 bebelan:







AwArD