hari ni dihujung minggu aku x kmana..ntah la rasa malas nk kemana2..aku nk buat pe yg patut..maklumlah kenduri x lama lg..sok hingga hari jumaat aku keje..dah xde masa dah...pas kemas rumah aku pn duk rileks baca surat kabo..aku selak je de berita mengenai pembuangan bayi..Ya Allah..manusia jenis apa la ni sanggup buang anak sendiri..bodoh tul..geram tul aku..dah sedap2 buat sendiri mau ingat la..kesian baby tu..kerana jadi mangsa kerakusan nafsu serakah mak ayah dia yg macam binatang tu...binatang pun tau syg anak..bila dh jadi camni tau lak de perasaan malu,masa buat langsung x pk apa...Ya Allah semoga Allah bagi pembalasan terhadap mereka..aku xnk org2 cam mereka ini nnt akan melakukan kesilapan yg sama..amin..pada mak baby tu aku yakin sampai hujung nyawa dia akan menyesali pe yg dia dah lakukan..kepada bapak baby tu jangan ingat x ber BIN kn nama dia,dia boleh lepas dengan apa yg telah dia lakukan..kalau xde bapak cmne baby ni wujud?selalu bila jadi begini org2 akan kata,anak tu x berbapak..hmmm..klu x berbapak xkn menjadi budak tu..pe2 pn darah yg mengalir dlm tubuh baby tu tetap de darah mak ayah mereka..so mmg x leh pertikaikan hal ni..wahai lelaki,Allah jdkan kamu utk melindungi wanita..sbb tu la wanita dijadikan daripada tulang rusuk kamu..klu de lelaki yg membaca topik aku ni pasti mereka tetap menyalahkan perempuan..alasannnye perempuan sekarang suka pakai menjolok mata..hmmmm..kalau tgk pada kes rogol dan pembunuhan dikalangan perempuan,mangsa2 tersebut bukan la berpakaian menjolok mata..masa ym de diantara member ym lelaki de yg x segan silu bg pic gambar kemaluan mereka,de gak yg merakam aksi menjijikan kat webcam mereka...langsung xde maruah..de gak yg x segan silu ajak bt pekara yg bukan2 ni..bg aku mereka ni layak di gelar jantan je..so kita leh pk mana yg elok dan yg x elok.aku bukan menyalahkan jantan je.yg betina pn kalau x mengedik x menjadi sume ni..x pk ke?x rasa rugi ke buat sume tu?kalau menyayangi seseorg kalau dia mintak yg bukan2 baik angkat kaki je sbb jantan cm tu hanya nak mengambil kesempatan..jangan kerana syg maruah diri tergadai..bf boleh cari bak kata pepatah kumbang bukan seekor tp maruah diri hanya sekali..baik tinggalkan aje sebelum pe2 pekara buruk terjadi kat kita.semoga Allah melindungi aku..Amin..

0 bebelan:





AwArD