budak idung kemek & kembang ini adalah aku

Malam td masa nk tdo aku teringat 1 kenangan semasa aku kecik2 dulu..dulu aku kn duk dgn atuk & nenek aku..so time raya ramai la sepupu aku balik kg..biasa la kalau ramai2 ni mcm2 feel de kn..sampai x kose arwah atuk aku nk melayan kerenah cucu2 dia yg nakal2 ni...he3..de 1 tregedi yg x dpt aku lupakan semasa di pagi raya..masa tu aku berumur lebih kurang 9 tahun x salah aku..dulu bunga api & mercun masih blh main lg..pagi2 raya sepupu2 aku main bunga api & mercun di halaman rumah atuk aku..aku yg tgh tdo terbangun sbb terdengar bunyi mercun yg sepupu aku main..masa tu dorg main mercun yg terbang2 tu..x taupic budak idung kembang lg..hu3

la nama mercun tu pe..aku bangun2 terus duk ke tangga depan tgk sepupu2 aku bermain mercun..masa tu aku masih mamai2 lg sbb bru bangun tdo..ntah cm mana..salah 1 mercun yg terbang tu termasuk dlm baju tdo aku..aku yg tgh mamai2 x sedar pe..yg aku sedar asap byk kuar dr baju aku..sepupu aku yg menyedari aku tgh berasap terus kearah aku mengeluarkan mercun tu..klu x dgn aku2 meletup...hu3 sungguh mengerikan..sib aku baik cuma melecur ckit kat dada..so x la nmpk sgt..klu la ayah aku tau ntah la sure mak aku kna bebel..so sampai skrg ayah aku x tau pun sal tregedi tu..hu3..tp parutnya masih de sampai skrg..
pengajaran dr cite ni..jgn main mercun..hu3..

8 bebelan:

Kudus Ahmad berkata...

Gambar klasik...

Princess Azah berkata...

conan:-gambo msa mude2 dulu..hu3..

nabilah_2908 berkata...

ngeee..comel azah ms kecik2 dulu.. :)

Mr Swat berkata...

huhuhu.... mercun masuk baju tido.... wahhhh.... ni yang dikatakan aksi extreme... huhuhuhuh

Princess Azah berkata...

Mr Swat:-mmg extrem..bygkan klu mercun tu meletup dlm baju sy time tu..huih...

dmx berkata...

salam,azah:)
naya tol,yek...
yg ngok plak jdi mangsa...
aduss...saman( kcacatan kekal abadi) hehehek

Princess Azah berkata...

salam damaiinx..tu la yg x main yg penakut mercun ni lak yg kena..hu3..haru..

Princess Azah berkata...

nabilah:-nabilah pun tomey gak..







AwArD